Είστε εδώ: Εφοπλιστής | ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ • ATTICA GROUP 
ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ • ATTICA GROUP
Ο γίγαντας. Μ’ αυτό το προσωνύμιο υποδεχτήκαμε το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ όταν ήρθε για πρώτη φορά στα μέρη μας. Πλοίο με απίστευτο όγκο για τα δεδομένα της εποχής, που ακόμα και σήμερα παραμένει το μεγαλύτερο της ελληνικής ακτοπλοΐας, σε όρους χωρητικότητας.
Η ιστορία του μεγάλη και ταραχώδης. Ξεκίνησε να ναυπηγείται για λογαριασμό της σουηδικής Stena Line, στα Stocznia Gdanska του Γκντανσκ στην Πολωνία, ως μέρος πορτάδας τεσσάρων πλοίων. Τα εν λόγω ναυπηγεία είναι γνωστά όχι μόνο για τα πλοία τους, αλλά και για το συνδικάτο «Αλληλεγγύη» (Solidarnosc), που με επικεφαλής τον Λεχ Βαλέσα συντάραξε την Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις, όμως, ανάγκασαν τη Stena Line να παρατήσει ημιτελή τα δύο από τα τέσσερα πλοία, τα STENA POLONICA και STENA BALTICA, ενώ παρέλαβε τα STENA GERMANICA και STE-NA SCANDINAVICA.
Τα δύο ημιτελή πλοία βγήκαν στην αγορά και κατέληξαν σε ελληνικά χέρια, το STENA POLONICA στην ΑΝΕΚ, αφού ο πρώτος αγοραστής, η Fred. Olsen, δεν προχώρησε στην αποπεράτωσή του ως BONANZA, και το STENA BALTICA στην Regency Cruises, που προσπάθησε να το ολοκληρώσει ως REGENT SKY, αλλά ανεπι- τυχώς.
Τον Φεβρουάριο του 1989, το BONANZA έφτασε στο Πέραμα για την ολοκλήρωση της κατασκευής-μετασκευής του, υπό το όνομα ΚΥΔΩΝ ΙΙ. Το καλοκαίρι του 1992 μετονομάστηκε σε ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και ξεκίνησε δρομολόγια, για μικρό διάστημα στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο και στη συνέχεια σε Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Τεργέστη, όπου και μεγαλούργησε.
Διαβάστε τη συνέχεια στον «Ε» Μαΐου 2025…
|