| ||||||||
|
||||||||
| ||||||||
Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Νέα | Ναυτικοί στο έλεος των αρχών
ΝέαΝαυτικοί στο έλεος των αρχών
02.07.08 Η ναυτιλία δεν κατάφερε να αποτρέψει την απόφαση της Ε.Ε. για την ατυχηματική ρύπανση. Ανησυχία των Ελλήνων και όχι μόνο Οι ναυτιλιακές οργανώσεις Intertanko, Intercargo, Greek Shipping Cooperation Committee, Lloyd\'s Register και International Salvage Union υπέβαλαν ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου Αγγλίας και Ουαλίας αίτηση, η οποία αφορούσε την εφαρμογή στο Ηνωμένο Βασίλειο της οδηγίας σχετικά με τη ρύπανση από τα πλοία και τη θέσπιση κυρώσεων για παραβάσεις. Οι πέντε αυτές αντιπροσωπευτικές οργανώσεις ενός σημαντικότατου τμήματος του κλάδου των θαλασσίων μεταφορών υποστηρίζουν ότι δύο διατάξεις της οδηγίας δεν τηρούν, κατά πλειοψηφία, δύο διεθνείς συμβάσεις: τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (Σύμβαση του Montego Bay) και τη διεθνή Σύμβαση για την πρόληψη της ρυπάνσεως από πλοία (Σύμβαση Marpol), με τις οποίες διευκρινίζονται οι εκ μέρους των παράκτιων κρατών προϋποθέσεις ασκήσεως των κυριαρχικών δικαιωμάτων τους στις διάφορες θαλάσσιες ζώνες. Σύμφωνα με τις αιτούσες οργανώσεις, οι εν λόγω διατάξεις εγκαθιδρύουν αυστηρότερο σύστημα ευθύνης για τις ατυχηματικές απορρίψεις. Το εθνικό δικαστήριο ζήτησε από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων να αποφανθεί επί του ζητήματος αν οι διατάξεις της οδηγίας είναι συμβατές με τις δύο διεθνείς συμβάσεις. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση το ΔΕΚ αποφάσισε ότι το κύρος της οδηγίας δεν μπορεί να εκτιμηθεί ούτε υπό το φως της Σύμβασης του Montego Bay ούτε της Marpol. Την απογοήτευσή τους για την απόφαση εξέφρασαν με δηλώσεις τους οι πρόεδροι και των πέντε ναυτιλιακών οργανώσεων. «Ανησυχούμε πολύ για την απόφαση του δικαστηρίου και τις επιπτώσεις της στη ναυτιλιακή βιομηχανία» είπε ο κ. Νίκος Φιστές, πρόεδρος της Intertanko. Και συμπλήρωσε: «Κινήσαμε αυτή την αγωγή ώστε να υπερασπιστούμε ότι η αρχή της ναυτιλιακής βιομηχανίας θα ελέγχεται σε μια διεθνή βάση με κανόνες που στέκουν νομικά και είναι ικανοί ενιαίας εφαρμογής». Ο πρόεδρος της Intercargo κ. Νίκος Παππαδάκης από την πλευρά του δήλωσε: «Έχουμε ανησυχίες ως προς τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης και της μελλοντικής στάσης απέναντι στις διεθνείς συμβάσεις». «Θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά τον αντίκτυπο αυτής της απόφασης, που πιθανότατα να έχει μεγάλη εμβέλεια και πρέπει να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα κυρίως από τα κράτη εκτός Ε.Ε., των οποίων τα δικαιώματα Unclos και Marpol έχουν ζημιωθεί», τόνισε ο κ. Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, πρόεδρος του Committee. Ο πρόεδρος του Αγγλικού Νηογνώμονα, David Moorhouse, δήλωσε εξαιρετικά απογοητευμένος με την απόφαση, καθώς δείχνει ότι «αγνοεί το γεγονός ότι η Ευρώπη είναι μέρος της παγκόσμιας κοινότητας και ότι παγκόσμιες βιομηχανίες, όπως η ναυτιλιακή βιομηχανία, χρειάζονται μια ενιαία αντιμετώπιση, που θα διασφαλίζει ένα ασφαλές περιβάλλον». Ο κ. Moorhouse πρόσθεσε ότι αυτή η απόφαση θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στην ασφαλή λειτουργία των πλοίων. |
| |||||||
|